#1 2009-02-11 13:41:33

PrzemO

Administrator

Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 20
Punktów :   

Regulamin Moderatorów

Regulamin Moderatorów

Każdy moderator ma obowiązek przeczytać poniższy regulamin, przestrzegać go i kierować się uwagami w nim zawartymi. Regulamin ten w żaden sposób nie przeczy Regulaminowi Forum.

    * I. Ogólne

      1. Moderator to użytkownik posiadający uprawnienia do modyfikacji postów.
      2. Junior Admin to użytkownik posiadający uprawnienia moderatorskie oraz dostęp do niektórych opcji panelu administracyjnego.
      3. Posada moderatora i junior admina jest dobrowolna.
      4. Wyboru moderatorów dokonują administratorzy. Musi posiadać wzorową postawę, wysoką aktywność lub wysokie kwalifikacje w danej dziedzinie.
      5. Wyboru Junior Adminów dokonują administratorzy metodą wyboru na podstawie weryfikacji kwalifikacji, umiejętności oraz postawy na forum.
      6. Kandydaci na moderatorów nie mogą mieć więcej niż jedno ostrzeżenie.
    * II. Uprawnienia

      1. Usuwanie lub modyfikacja postów zawierających:
      - wulgaryzmy
      - treści rasistowskie, sexistowskie itp.
      - treści pornograficzne
      - wypowiedzi obrażające użytkowników forum
      - wypowiedzi obrażające w jakikolwiek sposób cokolwiek co nie może zostać obrażone (osoby, prawa etc.)
      - wypowiedzi obrażające daną kulturę, religię, poglądy itp.
      2. Usuwanie lub modyfikacja postów:
      - nie wnoszących nic do tematu
      - zawierających treść na inny temat
      - o niskim poziomie intelektualnym
      - zawierających liczne błędy ortograficzne oraz interpunkcyjne, a także literówki
      - zawierających zdjęcia, obrazki, załączniki oraz linki niezgodne z regulaminem forum
      - składających się w większości z ikonek emocji (emotek, Uśmieszków)
      3. Zamykanie i otwieranie tematów.
      4. Usuwanie i modyfikacja ankiet sprzecznych z regulaminem forum
      5. Upominanie słowne użytkowników łamiących regulamin zarówno na forum jak i poprzez Prywatną Wiadomość. (zalecane w przypadku drobnych wykroczeń)
      6. Wystawianie Ostrzeżeń użytkownikom łamiącym regulamin (zalecane w przypadku poważnych naruszeń regulaminu)
      7. Wystawienie 6 ostrzeżenia (lub ostrzeżenia o wartości 6) jednoznacznego ze "zbanowaniem" użytkownika. Decyzja o wystawieniu takiego ostrzeżenia powinna być uzgodniona z Administratorem. W skrajnych wypadkach Moderator ma prawo dokonać tego natychmiastowo bez uprzedzenia.
      8. Moderator ma prawo do modyfikacji postów tylko i wyłącznie w przypisanych mu działach.
      9. Moderator ma prawo do poprawiania (także zaznaczania widocznym kolorem) błędów w postach.
    * III Obowiązki

      1. Podstawowym obowiązkiem moderatora jest utrzymywanie porządku, dyscypliny, estetyki w przypisanym mu dziale tematycznym, a także egzekwowanie regulaminu od użytkowników.
      Podstawowym obowiązkiem Junior Admina jest sprawowanie opieki nad wszystkimi działami na forum oraz kontrola pracy moderatorów.
      2. Częste odwiedzanie forum.
      3. Weryfikacja nowych postów powstałych w przypisanym dziale.
      4. Weryfikacja informacji zawartych w postach pod względem merytorycznym w miarę możliwości i wiedzy moderatora. Usuwanie lub modyfikacja informacji błędnych, zawierających nieprawdziwe informacje, wprowadzających w błąd lub niezgodnych ze stanem faktycznym.
      5. Prezentowanie postawy godnej naśladowania.
      6. Wyjaśnienie wszelkich błędnych decyzji i czynności z przeproszeniem poszkodowanych użytkowników włącznie.
      7. Pisanie postów będących przykładem poprawności merytorycznej, ortograficznej, interpunkcyjnej, stylistycznej i estetycznej.
      8. Wykazywanie się umiejętnością "pokojowego" rozwiązywania konfliktów oraz łagodzenia sporów między forumowiczami.
      9. W przypadku usuwania lub edycji postu, podpisanie się pod dokonanymi czynnościami oraz wpisanie powodu usunięcia lub edycji postu. Brak wyjaśnienia jest równoznaczny z brakiem argumentacji, a co za tym idzie ze złamaniem regulaminu.
      10. Moderatorzy i Junior Admini mają możliwość edycji wpisów w ShoutBox'ie.
    * IV. Postanowienia końcowe

      1. Decyzje moderatora są ostateczne i niepodważalne. W razie niesłuszności dokonania czynności moderatorskich sprawę bezzwłocznie należy skierować do administratora celem wyjaśnienia. Podważanie decyzji moderatora przez innego moderatora i dokonywanie zmian może zostać uznane za naruszenie regulaminu. (zalecam nie podejmowanie kroków tylko powiadomienie administratora)
      2. W przypadkach, w których uprawnienia moderatorskie nie wystarczają do rozwiązania danej sprawy należy skierować się do administratora.
      3. Wystawione przez moderatora ostrzeżenie jest nie do anulowania. Wyjątkiem może być przypadek naruszenia przez moderatora regulaminu, pomyłki moderatora, nadużycie uprawnień moderatorskich dla korzyści własnych, problemów z interfejsem forum lub niesłuszność owego ostrzeżenia.
      4. Nadużycie uprawnień moderatorskich dla korzyści własnych wiąże się z karą: ostrzeżenia, usunięcia z grupy moderatorskiej, a w skrajnych przypadkach do zbanowania.
      5. Nieznajomość regulaminu i jego nieprzestrzeganie, niedbałość wykonywanych czynności, niegodna postawa wiążą się z karą usunięcia moderatora z grupy moderatorskiej.
      6. Solidna i przykładna praca może w przyszłości odnieść skutek w postaci awansu na stanowisko o wyższych uprawnieniach.
      7. Wszelkie wykonane czynności przez moderatora są zapisywane w Log'ach forum.
      8. Czynności moderatora są kontrolowane przez administratora.
      9. Wszelkie wątpliwości, sugestie, problemy kierować należy do administratora.
      10. Ostateczna interpretacja regulaminu oraz decyzje w kwestiach, których regulamin nie obejmuje - należą do administratorów

Offline

 
Forum Counter Strike

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.lifeofnarutorpg.pun.pl www.darkbiotech.pun.pl www.teampoland.pun.pl www.slipup.pun.pl www.zagubionawyspa.pun.pl